ראשי » טיפים » תזונה בריאה משפרת את בריאות הנפש

תזונה בריאה משפרת את בריאות הנפש

תזונה בריאה היא אולי הפרמטר המרכזי והחשוב ביותר באיכות החיים של כל אחד ואחת מאיתנו. יש כל מיני אמונות טפלות, תיאוריות וגישות בהן אתם יכולים לנקוט על מנת לשפר את הבריאות בעזרת תזונה בריאה. אבל לעיתים פשוט מדובר על תהליך של הסתגלות טבעית ואינדיבידואלית. בליווי של אנשי מקצוע מיומנים, להרגלי אורח חיים בריא. אז מה באמת חשוב לדעת על תזונה בריאה ועל איכות החיים שלנו? כל הפרטים בכתבה הבאה.

היתרונות של תזונה בריאה – בכל תחומי החיים

אוכל טוב, מגוון ומעשיר, הוא חוויה. אוכל יכול להפוך את היום שלנו להרבה יותר שמח. את ההרגשה בגוף שלנו להרבה יותר קלילה ואת המצב הבריאותי שלנו להרבה יותר טוב. אבל לאורך השנים, אנחנו נתקלים בכל מיני אמונות טפלות או רגעי משבר. כאלו שבהם תזונה בריאה הופכת להיות אתגר של ממש. עד לרמה שבה אתם פשוט לא מצליחים להנות מהחוויה של אוכל. בסיטואציות כאלה, הדבר הראשון שאתם צריכים לזכור הוא מהי ההשפעה החיובית של ארוחה מלאה בסיבים תזונתיים. דברים כמו פירות וירקות, משפיעים על התחושה של הגוף שלנו. מחקרים מראים כי המצב הפיזי משתפר כמעט באופן מידי כאשר אנחנו מוצאים את האיזון שבין פחמימות, שומנים וסיבים תזונתיים. כמובן שאין לשכוח את שאר המינרלים והוויטמינים שהגוף שלנו צריך. כך שבעצם זה הוא הגורם שחייב לעודד אתכם לשמור על תזונה בריאה לאורך שנים רבות של החיים.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

תכנון תזונתי נכון, מבוסס על המטרות שלכם

כל כך הרבה אנשים מתמודדים עם הקושי ליצור אורח חיים תזונתית מאוזן ובריא. הרשת מלאה בטיפים, את שורת ומדריכים שונים שיעזרו לכם בדיוק איך למצוא את התפריט המנצח. אבל הרשת לא מכירה את הגוף שלכם. הרשת לא יודע לומר בדיוק מה הוא הרכב המזון שמתאים לצרכים שלכם. זאת אומרת שאתם חייבים לבצע תכנון ממוקד מטרה. זה בהתאם למצב הבריאותי הנוכחי שלכם ובהתאם ליכולת שלכם להתרגל להרגלי תזונה בריאה. בשלב הראשוני אתם יכולים פשוט ליצור את התפריט על בסיס תפריטים מוכנים מהאינטרנט. כל פעם לשנות רכיב אחד, להוסיף ירק חדש, חלבון ופחמימה. כדי לבחון מה היא התגובה של הגוף שלכם ואיך אתם מרגישים אחרי שבוע, שבועיים ואולי חודש. ברגע שאתם מבינים שעליתם על הגל, אפשר לקחת את התהליך לשלב הבא. לנסות למצוא איש מקצוע שילווה אתכם.

לא רק בגלל הבריאות – למה אתם רוצים לבחור תזונה בריאה?

הבריאות שלכם חשובה. אין על כך עוררין ובהחלט שאין שום סיבה לוותר על תזונה בריאה כאשר אתם צעירים ובריאים. אבל לצד השאיפה של כולנו לחיות חיים בריאים ומלאים, תזונה יכולה להשפיע גם על המצב הנפשי. במקרים רבים, כאשר המצב הנפשי שלנו לא מדהים, האינסטינקט הראשוני הוא לפנות למאכלים שמנים ומלא סוכר, ש"מנחמים" את הנפש. אלו עוזרים לנו לעבור את התקופה הקשה. בפועל, מחקרים בתחום התזונה הוכיחו כי דווקא השמירה על הרגלי תזונה בריאה בתקופות קשות, מאפשרת לאנשים למצוא יציבות רגשית. כמו גם להתמודד בצורה טובה ועמידה יותר אל מול המשבר לאורך הזמן. ולכן אתם רוצים להתמיד בהרגלים הבריאים דווקא ברגעים הללו, ולהנות מחיים בריאים ומאושרים לאורך שנים רבות.